החלק התחתון של קורות החיים, ב'

הפוסט הזה פשוט ממשיך את הקריאה מהפוסט הקודם, ולא בא לעמוד בפני עצמו. אם עוד לא קראת את הפוסט הקודם, אין טעם להתחיל לקרוא מפה. (לא בטוחים מה קורה פה? כדאי לקרוא את המדריך מההתחלה). כזכור, אנחנו דנים בחלק התחתון של קורות החיים, ובסעיפים שניתן לכלול בו.

טכנולוגיות נוספות

אם יש טכנולוגיות נוספות שאת שולטת בהן ולא הזכרת אותן בחלק של הפרוייקטים, בהחלט כדאי להזכיר אותן פה, למשל תחת סעיף של "טכנולוגיות נוספות". הסעיף הזה הרבה פעמים נראה כמו "רשימת מכולת" של הרבה מלים לועזיות מופרדות בפסיקים, וזה גם בסדר. שימי לב שאם אלו קורות חיים שאת שולחת למשרה ספציפית ואת מכירה אחת מהטכנולוגיות שמצוינות בתיאור המשרה, כדאי להדגים אותה בחלק העליון של קורות החיים, ולא פה.

כדאי לשים לב ל"מוקש" פוטנציאלי, וזה שהרבה פעמים אנשים רושמים טכנולוגיה בקורות החיים למרות שיש להם רמת היכרות לא גבוהה עם אותה טכנולוגיה. הרבה פעמים מראיינים מפרשים את עצם האזכור של טכנולוגיה כהזמנה לשאול חופשי שאלות על כל אספקט של הטכנולוגיה. זה קורה אפילו אם ברור שמי שרשם למשל שהוא יודע ++C לא יודע את השפה על בוריה (כי זאת שפה שמעטים יודעים על בוריה, בטח לא הסטודנט הטיפוסי). כשהסיטואציה הזו קורית, שמבחינת המראיין "כתבת שאתה יודע והנה אני רואה שאתה לא יודע", יש מראיינים שבכלל ישכחו שהם בעצם פה בשביל לבדוק אם אתה מתאים או לא מתאים למשרה, וינצלו את ההזדמנות כדי ללמד אותך כמה אתה לא יודע. במצב הזה, את הראיון אתה כבר לא תעבור… המצב הזה קורה אפילו למתכנתים מנוסים, וכמובן גם לסטודנטים.

בחלק העליון, כשהטכנולוגיות מודגמות בעזרת פרויקטים (אם הלכת על הפורמט שאני מציע), זה נוטה פחות לקרות. לכאורה אין בעיה, כי כתבת בדיוק איזה פרוייקט כתבת באיזה טכנולוגיה, ואז ברור שהצגת את העובדות כפי שהן. בחלק התחתון, כשהטכנולוגיות מצוינות רק בשמן, ואין qualification של "מה רמת ההיכרות עם הטכנולוגיה או מה עשיתי איתה", לטעמי זה המקור לבעיה.

לכן, טכנולוגיות שהשליטה שלך בהן לא גבוהה, כדאי להזכיר עם qualification שמבהיר את זה, למשל "שליטה בסיסית". זה מאפשר לך להזכיר כל טכנולוגיה שאת יודעת ולהדגים למראיין שיש לך היכרות עם מגוון טכנולוגיות, אבל לא טומן בחובו את המוקש שציינתי. כמובן שבמידת הצורך, יש הגיון לציין את מידת ההיכרות שלך גם עם טכנולוגיות שמודגמות בעזרת פרוייקטים. ובעיקר, כמו שאמרנו, להיזהר מלכתוב שיש לך שליטה גבוהה בטכנולוגיה מסוימת, אלא אם את בטוחה שזה המצב.

פרוייקטים נוספים

לפעמים יש למועמדת יותר מ-2-3 פרוייקטים שכדאי לכתוב בקורות החיים, אבל אם כבר הגענו ליותר מ-4 פרוייקטים, לא ברור שכדאי לכלול את כולם בחלק העליון. פתרון אפשרי אחד הוא לכלול כשלושה פרוייקטים בחלק העליון, ואת השאר לכלול בפחות פירוט בחלק התחתון. ככלל, פרוייקטים הם "תחמושת" רצינית שכמעט תמיד מעידה עליך לטובה, ולכן לרוב כדאי לכלול אותם בקורות החיים.

ההבדל העיקרי בין הפרוייקטים ה"עיקריים" ואלו שכלולים בחלק התחתון הוא לרוב רמת הפירוט. כזכור, על פרוייקטים בחלק העליון פירטנו כ-2-3 שורות על כל פרוייקט, וגם 4-5 שורות זה בסדר גמור. בחלק התחתון, נהוג לפרט פחות, למשל שורה או שתיים על כל פרוייקט. אבל גם אם אנחנו משתמשים בפחות 'נדל"ן', פחות שטח בדף, הרציונל הרגיל של להרשים את המראיין כמובן עדיין תקף פה. כרגיל, צריך להסביר מה הפרוייקט עושה ובאילו טכנולוגיות הוא נכתב, רק שלרוב ההסבר בחלק התחתון יהיה יותר תמציתי ולקוני.

תכונות אישיות שמיוחדות אותך משאר האוכלוסיה

בקצרה, אני לא מתלהב 🙂

הרבה מועמדים רושמים שהם חרוצים, אחראים, טובים בניהול משימות ונעימים לבריות. אלו דברים שקל לרשום, ולכן הרבה אנשים רושמים אותם, ולכן להערכתי מגייסים לא נוטים להתרשם מהם. אם יש תימוכין חיצוניים לתכונות הללו, למשל את טובה בניהול משימות תחת לחץ כי זה מה שעשית בעבודה קודמת, לטעמי עדיף להדגים את זה במסגרת הסעיף של ההעסקה הקודמת. אם אין תימוכין חיצוניים, לא ברור לי מה זה תורם.

שליטה בשפות

גם פה, אם אין דרישה ספציפית של המשרה לשליטה בשפות נוספות, לא ברור לי מה זה תורם. רוב האנשים כמובן יודעים עברית, ויעידו על עצמם שהם שולטים באנגלית ברמה גבוהה. לא ברור האם כל מי שמעיד את זה על עצמו באמת שולט באנגלית ברמה גבוהה, ובכל מקרה, לרוב משרות התכנות מספיקה שליטה סבירה באנגלית. שפות נוספות, כמו צרפתית או ערבית שלמדת בתיכון, ספרדית שקלטת בדרום אמריקה, קלינגונית שאת מדברת עם החבר'ה, וכו', בד"כ לא נוטות לשנות למגייס.

שליטה בתוכנת Office

לטעמי, לא רק שזה לא תורם, זה אפילו שולח מסר שלילי. רוב מי שיודע לתכנת, גם שולט ב-Office. סביר שזה לא משנה, בעיקר כי המגייס לא יגיע לשורות הכי תחתונות בקורות החיים, וגם אם כן – הוא בא כאמור לאייש משרה, ולא להעיר לך על קורות החיים, גם אם באמת עשית פה משהו תמוה 🙂 אבל חבל לשלוח מסר שלילי ולדעתי פשוט עדיף לוותר על הסעיף הזה.

 

בשלב זה יש לך את הידע הדרוש לכתיבת קורות החיים שלך, אבל לפני שאת ניגשת להתחיל לכתוב אותם, אני מציע שניפגש בפוסט הבא לתרגול קצר בעזרת דוגמה לקורות חיים טובים וטובים אפילו יותר. עד אז, להתראות 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.