תקציר מנהלים לסטודנטית העסוקה

חדשה בבלוג? אם את מתכוונת להתחיל לחפש עבודה, יש הרבה הגיון בלהשקיע שעה-שעתיים ולקרוא את המדריך באופן מסודר. את ממילא תשקיעי כמה שעות בכל ראיון, ויהיו הרבה כאלה…

ותיקה בבלוג ורוצה תקציר של מה שכבר כיסינו? הגעת למקום הנכון.

האם יש לך זמן לחפש עבודה? ניתן לצפות שהתהליך יקח לפחות כמה שבועות ואולי יותר, ויצריך ממך משאבים בצורת זמן ופניות מנטלית. זמנים יחסית פנויים לחיפוש העבודה הם באיזור תחילת סמסטר ב' וחופשת הפסח, ובקיץ. אין שום בעיה לחפש גם בתקופות אחרות של השנה, במיוחד אם זה מסתדר לך אישית. כדאי לחפש עבודה בשנים ב'-ג', ולטעמי האישי עדיף לא לחכות לסמסטר האחרון של התואר.

פורמט קורות החיים: חברות רוצות שתעידי על עצמך כמה שיותר לטובה, ותנסי להסביר להן באופן האופטימלי למה את עשויה להתאים למשרה שהן צריכות לאייש. קורות חיים טובים הם קורות חיים שמעידים עליך כמה שיותר שאת מתאימה למשרה, וזה השיקול החשוב ביותר. כנראה שיש שתי דרכים עיקריות להעיד על עצמך שאת מתאימה למשרות תכנות: הממוצע שלך בלימודים, ופרוייקטי התכנות שעשית.

המראיין לא באמת קורא את קורות החיים. רוב המראיינים מרפרפים על קורות החיים במשך כ-30 שניות, ומחליטים בזמן הזה "שווה ראיון – כן או לא". חשוב להדגיש ויזואלית, הן בעזרת bold והן בעזרת מיקום נכון בעמוד, את החוזקות העיקריות שלך. ככל שסעיף מעיד עליך יותר לטובה, כדאי לשים אותו יותר למעלה בדף. קורות חיים אפקטיביים עובדים בערך כמו פלאייר פרסומי: יש לך בערך עמוד, בפונט 12-14, להדגיש למה את מתאימה למשרה, כשנקודות החוזקה העיקריות מודגשות ומופיעות כמה שיותר בהתחלה.

מה שמים קודם, את הממוצע או את הפרוייקטים שעשית? את מה שיותר מרשים. אם את לא בטוחה, כנראה שההחלטה לא קריטית.

אם החלטת שאת רוצה לפתוח עם הממוצע, כדאי להכניס כבר את כל קטגוריית ההשכלה ולהדגיש את הממוצע. כדאי להוסיף דברים כמו זכיה בהצטיינויות דיקאן (אם יש) וכו'. עדיף לא להזכיר את הבגרות, זה מיותר. יש הגיון להזכיר את הפסיכומטרי אם הוא מעל 700.

פרוייקטי תכנות – כוללים פרוייקטים כמה שיותר מרשימים, 2-3 פרוייקטים כפול 2-3 שורות על כל פרוייקט. המגייס עשוי להתעניין בשני אספקטים של הפרוייקט: מה הפרוייקט עושה, ובאיזה טכנולוגיות הוא משתמש. את שניהם כותבים באופן כמה שיותר מרשים. לצורך הדיון הזה, המונח "טכנולוגיות" רחב מאוד, וכולל שפות תכנות, מערכות הפעלה, ספריות, קונספטי תכנות, ובגדול כל מונח לועזי בסגנון הזה.

בראיון, המראיין עשוי לבקש ממך לבחור אחד מהפרוייקטים שרשומים בקו"ח ולהציג אותו. כדאי לסדר לעצמך בראש את הפרוייקטים לפי הסדר בו את מעדיפה להציג אותם, ובנוסף לכך להיות ערוכה להציג את כל אחד מהפרוייקטים שרשומים בקו"ח גם אם הוא לא הפרוייקט המועדף עליך להצגה. הצגת פרוייקט תיקח כ-5 עד 10 דקות ותכלול:

  • הסבר כללי, עדיף כזה שאפילו אנשים לא טכניים יכולים להבין במידת מה.
  • (עדיף) הסבר שלך למה הפרוייקט מעניין אותך.
  • ה-design של הפרוייקט. רוב המראיינים יתנו לך דף ועט, ויעדיפו שתתחילי לצייר תרשימים של קלאסים וכו'. כרגיל, כדאי להציג כל מה שמרשים:
    design patterns, multithreading, microservices, reflection, וכו'.

התאמני בהצגת הפרוייקטים לבד, ואח"כ עם אדם נוסף, עדיף מישהו מהתעשיה שמראיין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.