אודות – קורות חיים למשרות הייטק, מדריך "מקוצר"

שלום! 🙂

אני נמרוד, דוקטורנט ומורה בפקולטה להנדסה באוניברסיטת ת"א בהווה, ומתכנת בהייטק הישראלי בעברי.
לאחר הרבה אינטראקציה עם סטודנטים ובוגרים טריים שעושים את צעדיהם הראשונים בשוק התעסוקה, החלטתי להעלות על הכתב כמה עצות על התהליך. הסיבה העיקרית שהחלטתי לכתוב את המדריך הזה, היא תחושה שלי שהרבה מועמדים פשוט לא מציגים את היכולות שלהם בצורה הגיונית בקורות החיים. כמובן שבשלב הרגיש של תחילת הקריירה, כשעדיין אין להם יותר מדי קשרים בהייטק הישראלי המרושת, זה פוגע בהם במיוחד 🙁

הייתי שמח אם כל מי שיכול להשתלב בהייטק הישראלי יוכל לעשות את זה, ובמשרה שמאפשרת לו למצות את כישוריו כמה שיותר. המדריך הזה הוא הניסיון הצנוע שלי לגרום לזה לקרות, או לשפר טיפה את המצב.

כפי שכתבתי, המדריך מיועד בעיקר לסטודנטים ובוגרים טריים במקצועות המאפשרים להשתלב במשרות תכנות, כגון מדעי המחשב והנדסת חשמל. אם אוכלוסיות נוספות יכולות להיעזר בו – אפילו יותר טוב. כמובן שכמו כל מדריך, כדאי לקחת את העצות בו בעיקר כנקודה התחלתית לדיון, ולא כתורה מסיני. כן כדאי לציין שקיבלתי פידבקים חיוביים על המדריך, ממכרים שלי העובדים כראשי צוותים ומגייסים בחברות הייטק.

הבלוג מתעדכן כל כמה שבועות, ואתם מוזמנים לעשות לייק בפייסבוק או להירשם לרשימת התפוצה בעזרת הכפתור מימין כדי שתוכלו לדעת כשעולה פוסט חדש.

המדריך כתוב בלשון נקבה, אך פונה לשני המינים. בנוסף לרצון שלי לעזור לאנשים בתחילת דרכם, אני מאמין שיש מקום לשיפור עצום באפשרות של נשים להשתלב בהייטק. לתחושתי, חלק גדול מהבעיה הוא תרבותי, ונובע מטיעונים בסגנון "מקצועות ריאליים זה לא לבנות". הטיעונים האלה כל כך מטופשים בעיני שמעולם לא הצלחתי אפילו לדון בהם ברצינות, כנראה בגלל שמי שלימדה אותי לתכנת היא אמא שלי, המתכנתת 😉

אם את קצרה בזמן, את יכולה להתחיל מתקצירי המנהלים:

אבל כמובן שמומלץ לקרוא את כל המדריך, לפי הסדר. הישארי עמנו ונדבר על:

לפני שבכלל התחלת לחפש עבודה:

כתיבת קורות חיים:

הכנה טכנית לראיונות:

התנהלות בין-אישית בראיונות:

דברי עידוד:

לאלו שעוד לא התחילו תואר, ומתלבטות מה ללמוד:

שינויי קריירה, וכניסה להייטק במסלולים לא סטנדרטיים:

ומדי פעם אני כותב גם על נושאים משיקים, למשל: